Arbeta som Hotel Manager i Alperna

Säsong i Österrike Bli Hotel Manager på ett av våra hotell

Vi har anställt alla Hotel Managers inför vintern 2022/2023 men man vet aldrig vad som kan hända. Du är fortfarande välkommen att söka jobbet.

Kan du tänka dig att bli en del av Skandinaviens största skidresebyrå som bland annat består av varumärkena Danski, Nortlander och Slopetrotter? Läs då vidare.

Skinetworks söker Sveriges bästa Hotel Managers till våra egna hotell i Österrike för säsongen 2022/2023.

Jobbet och utmaningen

Som Hotel Manager får du det övergripande ansvaret för att våra gäster ska få en fantastisk upplevelse på våra hotell, men du är självklart inte ensam om att klara av detta! Alla våra hotell är bemannade med dansk, svensk och internationell personal bestående av utbildade kockar och mellan 4-60 hotellpersonal som tar sig an den dagliga driften av hotellen som de flesta erbjuder halvpension och resten frukostpension.

I gengäld lovar vi dig en upplevelse för livet med arbetsmässiga utmaningar, social samhörighet samt skidåkning i världsklass.

Dina ansvarsområden

  • Det övergripande ansvaret för hotellet
  • Personalledning och schemaläggning
  • Budget - och ekonomiuppföljning
  • Kontakt med leverantörer och samarbetspartners (t.ex. varubeställning)
  • Gästservice – från ankomst till avresa

Din profil  

Lösningsorienterad: Du kommer ofta stå i en ovan situation, där hjälpen är långt borta och DU är den som måste komma på en lösning. Därför måste du kunna sätta dig in i nya situationer och snabbt få en överblick - och därefter bestämma hur du ska lösa situationen.

Robust: Du arbetar på egen hand och det viktigt att du trivs i ditt eget sällskap. Samtidigt inträffar många problem som du inte sett komma. Därför ska du trivas i att världen inte är konstant utan förändras.

IT/administration: En stor del av din arbetsdag försiggår framför datorn och därför är det viktigt att du har grundläggande IT-kunskaper och du är speciellt säker inom Excel som du ofta arbetar i.

Ekonomi: Som Hotel Manager är du ytterst ansvarig för att vi når de ekonomiska målen i förhållande till omsättning och omkostningar på hotellet. Detta gäller allt från försäljning i baren till inköp av matvaror, tvätt av sängkläder, kontorartiklar osv. Allt detta följs upp veckovis och det är nödvändigt för framgång i detta jobb att du kan navigera bland siffror samt att du ligger i framkant när det gäller åtgärder om några siffror skiljer sig från den budget du fått.

Konceptforståelse: Du har mod från dina åsikter, du vet vem du är och vad du står för, men accepterar ändå att arbetet är styrt efter koncept och därför arbetar i linje med dessa.

Kan planlägga och prioritera: Du förstår hur man planlägger och prioriterar både din och dina medarbetares tid och respekterar deadlines. Samtidigt kan du få fram en plan B om det skulle vara behov för det.

Restaurang och bar: Det är inte ett krav, men det är en fördel om du har erfarenhet från restaurangbranschen. Det mest väsentliga är att du går i täten för service och försäljning i bar och restaurangen på hotellet.

Ledning: Du går först och visar vägen gentemot dina medarbetare. Du är samtidigt bekant med att leda väldigt ung personal kan ofta kräva ett helt annan attityd än vad du är van vid om du tidigare varit en ledare. Du kan räkna med att hoppa in i vaktplanen om det sker plötslig sjukdom, skador eller uppsägning.

Värd: Det är naturligt för dig att gå ut bland våra gäster och prata om stort som smått och du tar dig tid att höra hur gästerna har det.

Livet i Alperna: Det motiverar dig att befinna dig i en skidmiljö på en bergstopp, men kom ihåg att skidåkning är en bonus för dig – det är inte fokus.

Språk: Det är ett krav att du pratar bra engelska. Om du kan prata tyska är det ett plus, men det är inte ett krav.

Utbildning och erfarenhet: Din bakgrund och utbildning är inte avgörande och vi har tidigare haft stor succé med många olika personlighetstyper och utbildningsnivåer. Vad som kännetecknat de duktigaste talangerna är att de haft många av de ovanstående kvalifikationer i kombination med ödmjukhet att lära nya saker.

Skinetworks erbjuder dig

  • Ett jobb med stort ansvar
  • Ett jobb med en ledande position
  • Gott om stöd från kontoret i Danmark & Österrike under hela säsongen
  • Personlig utveckling i ett främmande land

Ytterligare information och ansökningsprocess:

Säsongen börjar som regel i december 2022 och slutar i april 2023. Vi erbjuder goda arbetsvillkor under din vintersäsong i Alperna. I gengäld kräver vi att du har en seriös inställning, som präglar din insats och ditt samarbete genom hela säsongen.

Sök jobbet som Hotel Manager genom att klicka här.

OBS! Du kommer in på en sida där allt är på engelska - men du skriver bara din ansökan och CV på svenska.

Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Kristian Forberg på kl@skinetworks.com

Kontaktformuläret nedanför har inget med jobbansökningarna att göra. Vi ber dig att använda kontaktuppgifterna ovan.