Ledare i Alperna - Ansökningar 2019/2020

Är du vår ledare i Alpena?

Vi söker dig som gärna vill arbeta som "Destinationschef" eller "Area manager" i Alperna kommande vinter.

Detta är personer som stöttar, hjälper, motiverar, coachar och leder Nortlanders guideteam på en eller flera av våra destinationer i Alperna. 

Samma person fokuserar även på att effektivisera och optimera arbetsprocesser r att maximera våra gästers semesterupplevelse. 

Ansök här 

En upplevelse för livet och ett sort plus i ditt CV Destinationschef

Jobbet som destinationschef är en ställning, där du utvecklar dina ledarskapskunskaper och bygger ett värdefullt innehåll till ditt CV, samtidigt som du har riktigt roligt med dina kollegor.  

En destinationschef är ansvarig för sitt team, och skall hjälpa och stötta
guiderna i allt arbete

Typiskt sitter destinationschefen  mer administrativa uppgifter än 
resterande del av teamet. 

En destinationschef är ansvarig för ett team  4 – 25 guider. Vi söker dig som är strukturerad och disciplinerad i ditt arbete, har lätt för att motivera dina kollegor och är van vid att ha stort ansvar.

Arbetsuppgifter:  

  • Ansvar för destinationen och sitt team – slutgiltlig beslutstagare och har överordnat ansvar för driften på destinationen 
  • Serviceoptimering – har öga för förbättring- och utvecklingsmöjligheter    
  • Administration – ansvarar för planering och förberedelse av arbete för dig och ditt team  
  • Utdelning av arbetsuppgifter – se till att arbetet blir fördelat i ditt team  
  • Coaching – hålla status och teammöten på destinationen  
  • Övergripande ansvar  destinationen med ett lösningsorienterat arbetssätt
  • Hjälpa gäster och guider vid behov
  • Ekonomi  bokföring 

Det är inte många jobb där man kan lära så mycket omkring ledarskap och få denna typ av erfarenhet så tidigt i sin karriär. Lärningskurvan är brant och i detta jobb får du erfarenhet som kan användas för resten av livet.  

Vi ser till att du får all utbildning och verktyg du behöver för att klara jobbet. Du får teambuildingkurs, guidekurs och ledarkurs, och inte minst har du alltid en Area Manager nere i alperna och ett kontor hemma i Skandinavien som sitter redo att hjälpa.  

Utöver detta ordnar vi förhållanden så som lön, boende, transport och försäkring.   

Din personlighet är viktigare än din bakgrund. Kanske har du precis blivit färdig med en utbildning eller har arbetet någonstans där du saknar utmaningar? Vi är redo att utmana dig!

Detta är en viktig roll som kräver följande: 

  • Du har ledar- eller guideerfarenhet 
  • Du är minst 21 år 
  • Du skall vara självständig och disiplinerad i ditt arbete 

Ledaransvar, utveckling och skidåkning Area Manager

Som Area Manager har du ansvaret för att serviceleveransen på alla Nortlanders destinationer lever upp till kraven.

Du blir tilldelad ett område på ca 6-10 destinationer i FrankrikeÖsterrike eller Italien. Du bor i det område du leder, men spenderar större delen av din arbetstid på att besöka de destinationer som du är ansvarig för.  
 
På varje destination finns ett guideteam och deras destinationschef. Ditt jobb är att säkra teamets funktionalitet och att serviceleveransen är i topp. Du håller löpande teammöten där ni ser på drift- och servicemålsättningar. Du sätter mål för teamets insatser, löser problem och talar om trivsel bland guiderna.      
 
Du är med och fattar större beslut när destinationschefen har behov för hjälp. Du agerar rådgivare till destinationscheferna och säkerställer att Nortlander ställer upp med ett starkt team som är redo att ge våra gäster den drömsemester de förväntar och förtjänar.  

Närheten till gästerna är avgörande och du kommer själv aktivt vara en del av arbetet på ankomst- och avresedagar och vara ansvarig för all drift ute i flygplatsen.

Detta för att säkra en optimal ankomst och avresa för våra gäster, men även för att ta möjligheten att vara "role model" för våra guider.  

Konkreta arbetsuppgifter

  • Flygplatsansvarig – ansvarig för driften i flygplatsen under ankomstdagar 
  • Coaching – Personlig coaching med fokus på motivation i teams 
  • Serviceoptimering – Observera teamen och komma med lösningsförslag till förbättrad service 
  • Utvecklingsmöten – med alla teams och guider 
  • Kontroll av material – allt material som blir utlämnat till våra gäster skall godkännas av Area Managern 
  • Rådgivning – hjälpa guider med vardagliga utmaningar 
  • Analys av servicetal och gäst-feedback

Jobbet som Area Manager är ett utvecklande ledarejobb, där man i hög grad lär att leda genom andra. Man skall arbeta på att coacha, motivera och optimera teams som i hög grad är beroende av dig. För att göra detta skall du kunna ge guiderna verktyg och ramar där de kan växa och utvecklas. I sista änden vill vi ha självständiga guider som klarar att hantera alla typer av utmanande situationer. 

I resebranchen har man chansen att få viktiga kompetencer tidigt i sin karriere, så att när lämnar branchen är grundligt rustad att fortsätta en ledande karriär med attraktiva arfarenheter. Ställningen som Area Manager klär långt de flesta CV, och ger fantastiska framtidsmöjligheter.  

Detta är en stor roll som kräver följande: 

  • Du har minst 5 års erfarenhet- eller/och utbildning i branchen 
  • Du har ledarerfarenhet 
  • Du är minst 25 år 
  • Du har haft körkort i över 3 år 
  • Du skall vara flexibel   
  • Du skall vara självständig i ditt arbete 

 

Sveriges största Guidekurs, vår 'Guide Academy'

För att bli ledare hos Skinetworks ska du delta i vår egna guidekurs - Guide Academy. Kursen är workshop-baserad eftersom vi är överbevisade om att man bäst lär sig genom "learning by doing". Det finns utrymme att öva sig, göra om och öva igen. Du ska bli den bästa version av dig själv och det kan du ju bara bli om du får plats att träna dig i jobbet och uppgifterna.  

Fakta om kursen i Danmark:  

  • Hålls i vecka 42 på en kursgård i Danmark 
  • 5 dagars kurs  
  • Mat, logi och kursmaterial ingår.  
  • Transport tur/retur från Köpenhamn. (Man tar sig till Köpenhamn på egen hand) 

Mellan den gemensamma undervisningen med guiderna samlar vi alla kommande ledare för att göra dem trygga och ge dem undervisning innan de möter sina respektive team.

Utbildningen består av case-baserad undervisning med ämnen som coaching, feedback, motivation, DISC-profiler, vikten av att vara en förebild, service och mycket annat. 

GUIDE ACADEMY I ALPERNA 

Den andra delen av vår Guide Academy hålls i Alperna i förbindelse med att säsongen startar. Här ligger fokus på att förbereda dig på vad jobbet som ledare innebär. 

Fakta om Guide Academy i Alperna: 

  • Hålls i november - datum fastslås så snart vi vet när destinationerna öppnar
  • Kursen hålls på ett hotell i Alperna
  • Pågår i 9 dagar
  • Mat, logi och kursmaterial ingår
  • Transport tur/retur från Köpenhamn. (Man tar sig till Köpenhamn på egen hand)  

För att bli ledare hos Skinetworks är det ett krav att du deltar på båda våra Academy kurser.

Samlat pris för båda kurserna är 9.995kr SEK

 

Ansök här... Låter Destinationschef eller Area Manager som något för dig?

Anställningsprocessen går snabbt framåt och vi kallar kandidater till intervju redan nu. Skicka din ansökning snarast för att ha chansen att komma på intervju och höra mer om jobbet.  

 

När du klickar på länken blir du vidaresänd till vår ansökingssida där du skall svara på några få frågor, samt ladda upp bild, CV och personligt brev  
 
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök här