Hotel Manager

Vill du vara manager på ett hotell i Alperna? Alla våra ställningar som Hotel Manager är tillsatta

Det kan dock alltid komma oförutsedda ändringar under säsongen, så om du har möjlighet att åka med kort varsel är du mycket välkommen att skicka in en ansökning.

Jobbet och utmaningen

Som Hotell Manager har du – tillsammans med ditt team – huvudansvaret för att våra gäster får en bra upplevelse på våra hotell och kommer trivsamt och problemfritt igenom deras skidsemester. I gengäld lovar vi dig en upplevelse för livet med massa arbetsmässiga utmaningar, social samhörighet med både gäster och kollegor samt skidåkning i världsklass.

Alla våra hotell är bemannade med danska och svenska medarbetare och detsamma är våra gäster. Det kommer vara en Hotel Manager och en utbildad kock på varje hotell. Utöver det är det mellan 4-20 st anställda som hotellpersonal och som tar sig an den dagliga driften av hotellen. Alla hotellen erbjuder halvpension – några hotell erbjuder även lunch på hotellets terass.

Du blir bland annat ansvarig för:

  • Det övergripande ansvaret för hotellet
  • Personalledning och schemaläggning
  • Budget- och ekonomiuppföljning
  • Kontakt med leverantörer och samarbetspartners (tex varubeställning)
  • Gästservice – Från ankomst till avresan

Du deltar i informationsmöten tillsammans med guiderna, är synlig för gäster, utför personalmöten och tvekar inte för att täcka upp för hotellpersonalens arbetspass vid stress eller sjukdom. I nära samarbete med hela guideteamet har du och ditt team ansvaret för att våra gäster får en bra totalupplevelse av hela skidresan med oss.

Din profil: 

Vi föreställer oss att du...

  • Har erfarenhet från liknande positioner eller annan chefsposition med personalansvar och administration.
  • Känner dig motiverad för ett liv i Alperna
  • Är mycket situationsmedveten och har social kompetens
  • Inte är rädd för att ta ansvar och ta ledningen
  • Ha en positiv inställning till att arbeta med unga människor
  • Det är ett stort plus om du har goda språkkunskaper (engelska, tyska, franska) men det är inget krav.

Vad vi erbjuder dig: 

  • En omfattande kurs där du får en introduktion till hur hotellen drivs
  • Ett jobb med stort ansvar
  • Ett jobb med en ledande position
  • Gott om stöd från kontoret i Danmark under hela säsongen

Ytterligare information och ansökningsprocess

Säsongen sträcker sig från starten av december 2017 till slutet av april 2018. Vi erbjuder goda arbetsvillkor samt transport, boende, försäkringar och mat. I gengäld kräver vi att du har en seriös inställning, som vill prägla din insats och ditt samarbete genom hela säsongen.

Om du anser att ovenstående låter som något för dig så skicka en motiverad ansökan som sticker ut från mängden inkl. Bild och CV.

Ansökningen ska skickas till hoteljob@skinetworks.com . I Ämnesfältet ska du skriva ”Hotel Manager”.

Vi hanterar alla ansökningar kontinuerligt som vi får dem.

Om du vill veta mer om jobbet får du gärna kontakta antingen Kristian Forberg Lassen på +45 26 83 82 84 eller Søren Knudsen på +45 60 11 75 73.